2 idei despre statisticile Data Reportal

By | #SocialMedia

E mina de aur al oricărui strategist raportul ăla. Date, date, date și multe date.

Doar că… am avut în a mea bulă mulți clienți și chiar oameni de digital care au sărit pe datele alea de parcă erau adevărul absolut.

Datele alea sunt, mare parte din ele, niște estimări (1). Cifrele alea nu sunt bătute în cuie și ar trebui, super-uber-extra important, luate cum grano salis.

Prin urmare, înainte să ne mirăm de „moaaamă câți români au criptomonede, tată”, poate ar fi cazul să luăm și să calculăm atent toate nuanțele ce implică un astfel de raport.

Și sunt multe nuanțe, de la business la politics.

Mai apoi, foarte important să încerci să fii echilibrat și să nu te arunci pe prima statistică ca fiind o tensiune nemaipomenită pentru o campanie în digital (2).

Mă rog, și-ar mai fi de zis că acele benchmarks pe engagement sunt aproape de adevăr, dar nu sunt absolute. Depinde de tipul de cont, tipul de conținut, tipul de obiectiv.

Dacă link posts îți performează mai bine ca benchmark, nu înseamnă că de mâine punem numai link posts.

Sunt multe nuanțe în raportul ăla. Hai să nu facem reguli de aur din ele.

Leave a Reply

Your email address will not be published.