Amazon va transmite Premier League gratuit pe Twitch

By | Opinie

Când pandemia a lovit globul, undeva în martie, nimeni nu se aștepta la un blocaj complet. Însă cum e decent, sanitar și normal, toți ne-am văzut de noile vieți, iar orice altceva a trecut pe pauză.

La fel și fotbalul de pretutindeni. Iar pentru că riscurile sunt încă mari, nici un campionat de fotbal sănătos nu și-a permis să pornească la drum așa cum se întâmpla odinioară.

Fără suporteri, dar și fără să-i provoci să iasă din casă, cu jucătorii după trei luni de stat pe bară, cu tensiuni din partea televiziunilor – trebuiau niște reguli, un guideline clar pe care să-l urmeze.

Și asta au făcut, atât Germania, cât și Anglia, Spania sau Italia (vorbim de campionatele mari).

În Anglia, Project Restart (așa se numește proiectul de repornire) s-a dezbătut încă de la început cu tensiuni destul de mari între administratorii EPL și oamenii cu bani, adică televiziunile.

Valoarea unui sezon de Premier League este de peste 1,5 miliarde de lire sterline, bani din televizare. Așadar, vă dați seama cine a dat cu pumnul în masă când a venit vorba de sfârșitul acestui sezon.

Administratorii EPL n-au avut ce face, așa că au încheiat un deal special pentru acest final aparte, cu BBC revenind cu transmisiuni live pentru prima dată în istoria noului format.

Înțelegerea asta prevede că toate meciurile din campionat au câte o televiziune care se ocupă de streaming, indiferent că sunt meciuri care se dispută la aceeași oră.

Dacă suporterii nu pot veni la stadion, atunci stadionul vine la ei, iar fiecare suporter trebuie să-și vadă și să-și susțină echipa online sau în fața TV-ului.

Asta e și o tactică de a ține omul în casă cât timp pandemia încă își face de cap și cât timp acel om poate sta în casă.

Amazon, care s-a implicat destul de tare pe partea asta, luând fața lui Facebook, YouTube sau Netflix (Netflix, până la urmă, nici nu văd de ce s-ar implica) a decis ca o parte din meciurile gratuite pe care are dreptul să le transmită, să le dea cu titlu gratuit pe Twitch, în UK.

E un schepsis aici. E o situație de win-win în care Amazon se bucură de gratuitate când vine vorba de transmisiune, dar în același timp apucă să testeze o piață mai departe de zona lor de abonați din Prime pentru un total de 4 meciuri.

Twitch e o platformă unde se adună streamerii de jocuri și nu numai pentru livestreams. Imaginați-vă că acolo, fanii cluburilor din Anglia au live-uri de „watch along” în care urmăresc și comentează împreună meciurile echipei favorite.

Gândiți-vă ce mult are de câștigat atât Amazon, cât și Twitch din toată treaba asta.

Twitch e platforma ideală pentru fani, fiindcă este optimizată pentru a urmări și a te implica, cu toate acele facilități pe care un streamer îl poate oferi privitorului.

De aceea, este pentru prima dată când o platformă de streaming se îndreaptă către un partener care are tool-urile necesare pentru a îmbina view-ul cu engagementul.

E o schimbare de obiectiv, pe lângă viewership, de data asta Amazon vrea să vadă ce numere de engagement poate scoate într-o perioadă în care totul s-a mutat online.

Și cred că e o miză pe care o va câștiga.

Primul meci se va difuza pe 29 iunie, Crystal Palace vs. Burnley.

amazon twitch premier league

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *