Sunt curios în câți ani voi ajunge la EC pe autostradă

By | Opinie

Folosesc EC-ul doar pentru că e la Cluj, iar eu stau în București. Nu știu ce va fi peste 5-10-15 ani, dar merg regulat la Electric Castle, iar timpul pierdut între Pitești și Sibiu e chinuitor.

Am tot făcut drumul ăsta și când eram mic de mi-a sărit pe nas. Ura mea capătă o pasiune aparte pentru Valea Oltului. E efectiv oribilă, tristă, angoasă. Și periculoasă.

Prin urmare, fac acest articol și-i pun și #A1PitestiSibiu. O să adun aici fiecare opinie pe care o voi scrie de-a lungul fiecărui anunț pe acest subiect.

Îmi propun să da, să adun aici procesul construcției. Dar nu-ți imagina c-o să afli zilnic chestii. Mai degrabă atunci când trebuie.

Ce știm momentan e că lotul 5, ăla de 30km, de la Curtea de Argeș la Pitești a fost dat spre proiectare și execuție italienilor de la Astaldi pentru 1,71 miliarde de lei. Fără TVA. 

Anterior acestui anunț, s-a mai dat lotul 1 spre proiectare și execuție Sibiu – Boița către cei de la Porr, pentru 613 milioane de lei, fără TVA.

Proiectarea ar trebui să dureze 12 luni, iar execuția 48 de luni. Adică în 5 ani de pe centura Piteștiului venind dinspre București, ar trebui să ne putem lansa direct spre Curtea de Argeș. 

Ce va fi mai special la acești 30 de km dintre Pitești cu Curtea de Argeș sunt cele 12 poduri, un viaduct, 6 pasaje și 3 noduri rutiere pe care italienii le plănuiesc pentru traseu.

Plus senzația de a merge cu 120km/h paralel cu râul Argeș.

Având în vedere că de la Curtea de Argeș spre Vâlcea nu-i un drum județean prea modern, acolo cu siguranță va fi nevoie de reparații pentru a direcționa traficul spre Vâlcea. 

Că, să fim serioși, ăștia 30 de kilometri chiar sunt lejeri față de ce urmează prin Valea Oltului. 

Mă aștept ca celelalte loturi să meargă mai greu.

Dacă la 50 de ani o să pot merge de la București la Sibiu în sub 3 ore, va fi ceva de senzație.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *