În aprilie 2007, FIFA a decis ca Brazilia să fie gazda Cupei Mondiale din 2014. Toate bune și frumoase, fani fericiți și fotbal la el acasă.
Unul dintre giganții berii, Budweiser (mama fiind Anheuser-Busch), s-a oferit să fie berea oficială a Cupei Mondiale. Ca să înțelegeți cu cine discutăm, Budweiser este sponsorul principal al Cupei Angliei (competiția aia de fotbal cea mai veche de pe Pământ), iar în 2011 a semnat un contract de 1,2 miliarde de dolari ca să fie berea oficială a NFL-ului.
Prin urmare, bani mulți pentru FIFA, bani mulți pentru Brazilia și așa mai departe. Teoretic un contract simplu prin care semnează trei părți – gazda, FIFA și Budweiser cu bani mulți pe masă.
Problema a venit în momentul când s-a aflat că legea în Brazilia interzice alcoolul pe stadion.
De ce? Păi pentru că bătăi, scandaluri, pistoale și alte nenorociri de pe la ei. Budweiser, cu susținerea FIFA, nici n-au vrut să audă altceva. Astfel că de la bun început, au supus legislatura Braziliei la teste și au spus că nici nu vor să discute – legea trebuie schimbată, fotbal fără alcool nu există.
Ce credeți? În 2012 legea din Brazilia a fost modificată, Budweiser a câștigat un mega-contract, iar toată lumea a fost fericită, deși președintele companiei producătoare de bere, a declarat că lumea a fost „cam beată” de-a lungul competiției. Deh acu.. brazilienii nu țin la alcool…
Cine a spus că berea n-are nici o putere, ei bine, iată dovada contrarie. 😀
“deși președintele companiei producătoare de bere, a declarat că lumea a fost „cam beată” de-a lungul competiției. Deh acu.. brazilienii nu țin la alcool…”
Inseamna ca lumea a consumat putin cam multa bere
Categoric, pe lângă faptul că au consumat multă bere, brazilienii, neobișnuiți cu alcoolul pe stadion, s-au îmbătat repede (literalmente). 🙂