Black Friday 2020. Câteva gânduri

By | Opinie

black friday

Am intrat în săptămâna și bucata din lună în care excelurile sunt pline, vin visualuri în diferite variante și mailurile nu mai contenesc.

Asta pe parte de comunicare. Altfel, în două cuvinte… Black Friday.

Black Friday adică sărbătoarea aia plină de reduceri pe care marketerul a luat-o și a terfelit-o prin toate lunile anului.

Pandemia a dat însă peste cap obișnuitul black friday din primăvară, vară și început de toamnă.

Vremurile pe care le trăim sunt aparte, iar obiceiurile de consum s-au schimbat în multe zone. Investițiile în produse inutile pe moment și „mofturile” am observat că au căzut pe un plan nici măcar secundar. Ci mult mai jos.

Anul acesta, mai mult ca oricând, prin cercul restrâns și pe net am văzut foarte des chestiuni legate de depozit, economii și investiții.

Iar ultimul cuvânt era luat la pachet cu pensia privată.

Așadar, focusul nu mi se pare că stă în cheltuieli nejustificate în perioada asta. Și bag mâna în foc că vor fi puțini cei care vor scoate portofelul pe mega oferte știind că de fapt nu le trebuie acum oferta aia.

Altfel, dacă nu discutăm despre economii, atunci cred că acest Black Friday, pe lângă că are șansele să fie unul mai trist, poate deveni Basic Home Friday w/ Discounts.

Sigur, puteam găsi un nume mai inspirat, dar nu m-am ostenit. Ce vreau să spun prin el e că ne vom îndrepta cu toții atenția spre chestii ce țin de casă.

De la haine de casă la ustensile de bucătărie, umidificatoare, aspiratoare, slow cookere etc.

Cam pe aici ne vom învârti. Cel puțin asta e intuiția mea. Și nevoile vor diferenția în funcție de casă și altele conexe.

Șoferii se vor uita și după reduceri ce țin de mașină, cum ar fi la anvelope.

O altă categorie căruia i-aș oferi atenție sunt cadourile de Crăciun. Și aici mă aștept ca românul să spargă pușculița. Mai ales dacă nu ne mai vedem cu cei dragi de sărbători, trebuie să fim cumva aproape de ei.

Cadourile sunt o modalitate. Și firmele de curierat vor câștiga de pe urma ricoșeului ăstuia.

De asemenea, cred că vor fi și firme care vor profita de anumite oferte pentru cadourile de Crăciun către angajați. Chiar dacă piața e în scădere față de anul trecut.

Curajoși sunt cei de la eMag care vin extra cu teste real time PCR la 200 de lei. Și asta cred că se va cumpăra. Ipohondrii vor fi primii care vor adăuga în coș.

Personal, în afară de niște cadouri de Crăciun la care nu țin neapărat să le iau de Black Friday, nu urmăresc cu aviditate ceva anume.

Sunt mai degrabă niște superficialități în acest moment: niște căști de studio, poate un joc (The Last of Us 2 sau Assasins Creed Valhala) – mă rog, chestii de care mă pot lipsi lejer.

Așa că voi fi la mâna ofertelor. Dacă găsesc ceva UTIL, bun pentru perioada asta, de nerefuzat în raportul calitate – preț, atunci poate mă voi gândi.

Altfel e foarte probabil să mai treacă un Black Friday în care nu-mi iau nimic.

Aveți ceva pe listă? Urmăriți cu atenție BF pentru a pune mâna pe niște produse?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *