Companiile mari boicotează social media (IV)

By | #SocialMedia

Saga continuă, prieteni.

Pentru că n-am mai vorbit de mult de această poveste a boicotării Facebook-ului de către marile companii și agenții de publicitate, trebuie să fac o mică introducere sau recapitulare.

În vară, când tensiunile rasiale din Statele Unite ale Americii erau înalte, odată cu moartea lui George Floyd și discursurile idioate ale lui Trump pe fundalul pandemiei de coronavirus, mai multe companii au luat acțiune împotriva gigantului Facebook pentru neluarea măsurilor împotriva discursilor discriminante, anti-semite, xenobofe, rasiste.

Prin urmare, o serie impresionantă de companii au anunțat că nu mai investesc în Facebook ads o bună perioadă, până când gigantul F nu se hotărăște să ia o decizie în privința cenzurării discursurilor de genul.

Facebook a zis că face tot ce poate, dar evident că nu a făcut nimic. A închis niște grupuri, a început o acțiune de monitorizare mai atentă în State, dar asta din cauza alegerilor prezidențiale și a presiunilor FCC-ului precum și a altor organe guvernamentale și cam asta a fost.

Ce s-a întâmplat între timp?

Tocmai au fost raportate veniturile din trimestrul trei pentru Facebook. Un trimestru care ar fi trebuit să indice o schimbare a acțiunii din vară.

Ei bine, din contră.

Așa cum mulți analiști se așteptau, protestul din vară a fost un foc de paie pentru Facebook. Modificările au fost înghițite cu totul de disperarea brandurilor de a recupera pierderile din trimestrul doi.

Astfel și mai mulți bani au fost pompați în Facebook ads în trimestrul trei, iar creșterea e considerabilă.

22% este creșterea veniturilor față de același trimestru al anului 2019. 7,8 miliarde de dolari în bani, profit net, în ciuda boicotului.

Uite și în acțiuni:

Facebook actiuni

Se vede clar punctul de scădere din iunie, provocat mai degrabă de criza de imagine decât de boicot.

Apoi o creștere considerabilă cu un maxim atins în septembrie.

Ce ne spune asta?

Multe. Se poate interpreta sub forma de criză economică care a înghițit boicotul (așadar un ricoșeu din pandemie). Evident amplificat de mutarea din offline în online a tuturor modalităților de achiziție.

Se poate interpreta și că banul bate etica oricând.

Se mai poate interpreta și că Facebook a devenit mult prea mare ca să cedeze atât de ușor.

Acum imaginați-vă cam de câte astfel de boicoturi sau la ce scală ar trebui să fie un astfel de boicot pentru ca Facebook să simtă ceva.

Ar trebui să fie gigantic, toată lumea ar trebui să renunțe brusc la tot ca să simtă ceva.

Din această cauză pe Facebook nici măcar nu-i interesează mișcările de genul ăsta. Sunt crize de PR? Sunt, dar au trecut și prin chestii mai nasoale (remember Cambridge Analytica?).

Știu băieții să gestioneze astfel de situații. Au învățat pe parcurs și acum cred că sunt pregătiți, alături de prietenii de la Google, să scrie un manual de defensivă juridică pe cazuri de ilegalități digitale.

Cred că aici putem conclude că subiectul e închis din punct de vedere boicot. Problema rămâne, de altfel ca în multe alte situații din societate.

Vrem să fim mai buni, dar numai când suntem lăsați să fim.

Vezi povestea:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *