Când e bine să postezi pe SoMe?

By | #SocialMedia

Răspunsul pe super scurt: când îți spun rezultatele că e bine.

M-am lovit acu o lună de studiul ăsta care vorbește despre orele cele mai bune în care să postezi pentru a-ți maximiza engagementul pe Instagram. Organic.

Ok, trecem peste gluma cu organic și înșelarea algoritmilor. Există alte tips & tricks pentru cum să storci algoritmul de Insta de putere, dar ora la care postezi nu e neapărat una din ele.

Sau, cel puțin, eu asta am de zis în urma ultimilor 5 ani de experimente cu Instagram.

Băieții & fetele de la Later s-au hazardat chiar să dea și niște ore globale pentru când e cel mai bine să postezi pe Insta. Zic ei, după ce au analizat mai bine de 35.000.000 (da, milioane) de postări de Insta.

Și ei s-au oprit, aproape obsesiv, la ideea de a posta la 6 dimineața. Chiar dacă ești un brand axat pe NYC sau Europa de Est.

Zic ei că postând între orele 5 și 7 dimineața vei obține cel mai bun engagement pe Insta.

Și mi se pare un pic cam absurd să afirmi asta cu atâta tărie, pardon me.

Uite, vă arăt câteva exemple de pe 3 conturi diferite cu un following base diferit și din industrii diferite, cum arată Most Active Times la Insights.

Most Active Times practic îți spune când utilizatorii care urmăresc respectivul cont de Insta au cea mai mare activitate în platformă și, implicit, cea mai mare șansă să fie „ochiți” de o postare de-a ta.

Majoritatea, după cum vedeți, se concentrează în jurul serii. Exact contrar celor spuse de Later.

Acum, să ne înțelegem, n-am nimic cu ei. Studiile astea sunt bune de rumegat, dar nicioadată de luat de bune.

Că de asta ești social media și de asta lucrezi în social media: experimentul e cheia. Experimentezi până la cea mai bună măsură.

Nu există un timp universal valabil pentru cea mai bună decizie. Sunt factori la mijloc care pot oricând să schimbe regulile jocului, performanța postărilor.

Cel mai bine e să urmărești tu cum îți performează postările în raport cu orele la care le publici și apoi să tragi concluzii.

Pe conturile pe care lucrez eu, pot să spun liniștit că nu e nici dracu pe Instagram între 5 și 7 dimineața gata să interacționeze cu postarea vreunui brand. Nici măcar cu ălea de cafea.

Dar, repet, asta depinde foarte mult de la cont la cont, de la industrie la industrie, de la tipul de content prestat, dacă e ceva contextual, dacă e ceva generic, dacă are obiectiv de traffic etc.

Cum am zis, mulți factori.

Să spui că între ora aia și cealaltă e cel mai bine de postat, by default, e o aroganță prea mare pentru un domeniu ca social media.

Da, înțeleg că sunt mulți oameni matinali pe planeta asta, care se trezesc la 5 și își încep ziua prin a se ocupa de ei, dar zău că eu dacă m-aș trezi la 5 nu m-aș gândi să intru pe Insta.

Adică, ce vreau să zic e că aș profita de orele alea să mai rezolv niște lucruri despre mine: citesc, urmăresc un TED, analizez niște studii, mai bag niște freelance să îmi mai eliberez din zi, scriu pe blog, dar nu intru pe Insta.

Și statisticile pe conturile mele îmi cam spun că nu sunt singurul.

Așadar, analizează bine de tot conturile tale de SoMe. Urmărește Most Active Times pe zilele săptămânii, experimentează cu orele (am avut postări care au primit un boost de engagement la ceas de seară, postate la 7-8 PM), apoi vezi care sunt cele mai bune ore.

Studiile sunt bune de analizat, de citit, de pus întrebări, eventual de luat în calcul într-un test. Why not? Postează o săptămână la 7 AM și vezi dacă e ce trebuie. Dar never să iei de bună.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *