Companiile mari boicotează social media (III)

By | #SocialMedia

Seria articolelor despre boicotul marilor companii la adresa Facebook continuă, iar abia acum totul capătă un contur atât de clar, încât îți dai seama că titlul e un pic incorect.

Pentru că social media nu înseamnă doar Facebook. Cu toate acestea, aș vrea să se înțeleagă că scandalul acesta are potențialul să zdruncine și alte platforme. De aceea m-am decis să-l las așa.

Ce s-a întâmplat până acum?

Am scris despre început aici și aici, iar acum, odată cu intrarea în luna august, avem niște concluzii de tras. Și le vom lua, evident, pe rând.

Ce efect a avut asupra Facebook

Știți cum e, dacă competitorul meu direct nu mai face ads pe Facebook, înseamnă că mie îmi revine o bucată mai mare de pâine.

Prin urmare, dacă unii au vrut etică, au primit etică. Pe când alții, fără scrupule au profitat.

În final, efectul nu a fost cine știe ce. Facebook n-a prea simțit durere mai mare decât o fi simțit-o PSD-ul când ieșeam în stradă și data era 10 august.

În cifre, din vreo 9 milioane de advertisers, vreo 1000 s-au alăturat mișcării #StopHateForProfit. Alții nu au zis nimic, deși au redus bugetele substanțial pe durata lunii iulie.

Din cei 100 de advertisers care cheltuiau cel mai mult pe Facebook, luna iulie a adus o reducere de 12% în bugetele pentru Facebook ads față de iulie 2019.

12% înseamnă o scădere de la 251.4 milioane de coco la 221.4. Ăștia sunt bani pe care Facebook îi face într-o lună…

Din astea 100, doar 9 au fost cele care au spus cu nume și prenume că nu se bagă la cheltuieli în luna iulie. Rezultatul? Din 26.2 milioane de dolari, bani cheltuiți de astea 9 au ajuns să mai intre în buzunarul Facebook doar 507.500$. Conform Pathmatics.

Prin urmare, efectul asupra Facebook nu a fost cine știe ce. De altfel, nici poziția Facebook nu s-a schimbat.

Din contră, deși băieții se feresc să dea cifre pentru luna iulie, ei zic că au avut o creștere peste așteptările lor în trimestrul doi. Tupeul însă și aroganța lor denotă faptul că acolo sus s-a pierdut controlul.

Iar asta nu poate suna decât grav, mai ales că…

Moderatorii Facebook cer continuarea boicotului

Când proprii angajați se pișă pe firma ta public, e clar că acolo nu-i ceva frumos. Nu-i acel „safe, cool environment” cu care se laudă toată zona Palo Alto.

Toți moderatorii care au fost intervievați sub anonimat și cer continuarea boicotului spun același lucru: lui Zuck și Facebook nu le pasă atâta timp cât vin banii.

De asta ei cer continuarea boicotului pentru a se demonstra că e mai mult decât un PR stunt, ci e ceva serios. Ceva ce ar trebui să-i sune în cap robotului din spatele marelui F.

În final

Boicotul continuă. Cel puțin așa au zis marile companii, de la Disney până la Coca-Cola. Și va continua până când se va ajunge într-un turning point.

Care va fi acest turning point, nu știm. Rămâne de văzut.

Tu crezi că Facebook va lua vreo decizie?

One Response to " Companiile mari boicotează social media (III) "

  1. […] unora dintre marile companii la adresa Facebook continuă din pricina măsurilor inexistente în platformă pentru combatarea rasimului, discriminării și a […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *