Companiile mari boicotează social media

By | #SocialMedia

Dacă nu sunteți la curent cu ceea ce se întâmplă în Statele Unite în această perioadă, pe lângă sfârșitul lumii, companiile mari de renume internațional au început să boicoteze rețelele de social media.

companiile mari boicotează social media

Motivul? În principal pentru „amendarea” Facebook-ului lui Zuckerberg pentru neluarea de poziție în privința discriminării și a rasismului de pe platformă. Facebook a lăsat și lasă în continuare Facebook ads ce sunt fake news sau instigă la ură, cu un discurs absolut mizerabil.

Așadar, principalul motiv acesta ar fi: faptul că nu au făcut nici un efort să minimalizeze discursul rasist de pe platformă, să fact check opinii de prost gust din partea taberelor politice, ba chiar Trump spunea că a avut o discuție destul de fructuoasă cu Zuckerberg săptămânile trecute, în mijlocul perioadei de revoltă.

Prin urmare, mai multe companii s-au raliat în spatele unei inițiative venite din partea unor organizații non-profit precum NAACP și Anti-Defamation League.

Inițiativa se numește #StopHateForProfit și presupune stoparea tuturor seturilor de ads pe rețelele sociale (mai degrabă Facebook) pentru toată luna iulie.

Probabil vă gândiți că e ceva micuț, dar nu-i chiar așa. Sunt cam două drumuri aici:

  1. Companiile mari iau o poziție solidă de PR și vor să câștige teren în zona opusă hrănirii digitalului. Nimic surprinzător aici.
  2. Companiile mari vor să demonstreze că pot să reziste și fără Facebook, demonstrând că puterea este la ele și în banii lor, fapt ce a adus. până la urmă, Facebook-ul unde este astăzi.

Este un mix între 1 și 2 aici, dar eu mizez că până la urmă e o campanie de CSR cu un PR value destul de mare.

Ar mai fi de spus că sunt unele companii, precum Levi’s sau Unilever care au stopat publicitatea plătită prin Facebook până când platforma va face ceva pentru a îndrepta din lucruri. Adică pe termen nedeterminat.

Până la urmă, toată acțiunea asta chiar are un efect asupra Facebook fix acolo unde ar trebui să doară mai tare: bani.

Acțiunile Facebook sunt în scădere masivă de la anunțul companiilor care s-au alăturat acestei acțiuni (vi le las mai jos). Scăderea, la momentul când scriu acest articol, e de peste 8 procente cu o prognozare de peste 10 procente până seara.

Așadar doare, iar Facebook va simți asta.

Cine s-a alăturat inițiativei?

Sunt branduri destul de mari. La început au fost North Face, Ben & Jerry’s, Unilever, dar acum s-au alăturat Coca-Cola (cu tot portofoliul), Levi’s, Honda, Mozilla, Verizon & Upwork.

L.E.: Agenția Goodby ce are în portofoliu clienți precum Pepsi, Doritos, HP, Adobe, Paypal sau BMW se alătură și ei cu portofoliul lor acestui boicot.

De asemenea, Starbucks sunt și ei, mai nou, pe lista brandurilor care își retrag seturile plătite de ads de pe Facebook.

V-am spus pe cele de care cu siguranță ați auzit cel puțin o dată.

Lista întreagă poate fi urmărită aici, alături de detalii despre ce înseamnă această inițiativă și care sunt scopurile ei precise.

Această inițiativă este în continuă creștere, iar de la o zi la altă noi branduri se alătură, prin urmare e posibil să fie și mai nasol pentru Facebook.

What now?

Sincer, mă bucură foarte tare această palmă pe care o primește Facebook. Chiar dacă, până la urmă, la mijloc e vorba despre capital de imagine și o altă formă de a face bani.

Facebook de foarte mult timp a deraiat complet de la ceea ce era prin 2007-2009. Acum a devenit acest iad digital în care tot ceea ce vezi e numai manipulare, hate speech, rasism, xenobofism și alte isme nasoale.

Sigur, totul depinde de bulă, dar nu tot ei sunt cei care au creat aceste „echo chambers”?

Precum și multe altele, multe rahaturi chiar și la nivel de Facebook Business, unde și-au dat rateu cu raportarea de rezultate pe anumite tipuri de ads, copiază alte aplicații și servicii, monopolizează piața după cum vor etc.

Per total, cred că toată treaba asta cu Black Lives Matter s-a dus puțin în zone haotice. Am văzut zilele trecute artiști, trupe muzicale, precum Lady Antebellum sau Slaves care și-au schimbat numele (decizia lor) fiindcă aveau referințe rasiale în ele.

Știți, orice artist, orice trupă, are o poveste. Faptul că acum anulezi acea poveste cu totul fiindcă ți-e frică de ce ar putea spune lumea e puțin cam nasol. Dar, cum am zis, e decizia lor și fiecare procedează după cum crede mai bine.

Poate că atunci când au luat aceste nume, chiar aveau gânduri rasiste în cap și se simt acum cu musca pe căciulă.

Altfel, susțin cauza asta și let there be justice!

4 Responses to " Companiile mari boicotează social media "

  1. […] că ați auzit de boicotul marilor companii asupra Facebook-ului. Practic, Zuck își ia un mic Zuck financiar. Și nimănui nu-i pare rău. Și dacă nimănui nu-i […]

  2. […] Branduri care boicotează Facebook și pe Facebook îi doare în funduleț, deși luna asta sunt oameni care nu vor avea de muncă, pentru că unele branduri s-au gândit să renunțe complet la comunicare în iulie. […]

  3. […] Pentru că boicotul marilor companii la adresa Facebook continuă și se tot alătură și mai multe branduri, m-am decis că ar fi cazul unui al doilea articol. Am mai scris unul aici. […]

  4. […] scris despre început aici și aici, iar acum, odată cu intrarea în luna august, avem niște concluzii de tras. Și le vom […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *