Facebook produce modificări şi să învăţăm o lecţie

By | Opinie

facebookAm observat câţiva prieteni de-ai mei virtuali de pe Facebook smiorcăindu-se că: iaaar se schimbă Faceboookul… sau Brace yourselves, new Facebook is coming!. Ambele variante, în special a II-a sunt enervante şi merită o explicaţie pentru ca, pe viitor, aceste feluri de statusuri să se diminueze şi – sper eu – vom avea lucruri mai interesante şi mai complexe de citit din statusurile prietenilor.

Da, Facebook se schimbă…

Şi până la urmă care este problema? Trebuie conştientizat faptul că:

  1. pe nimeni nu prea interesează smiorcăielile de genul ăsta cu ce schimbări face Facebook (mai bine aduci informaţii cu ce se va schimba, arată puţin entuziasm..)
  2. foloseşti un serviciu gratis (mă rog, dacă vrei interacţiune mai mare, trebuie să scoţi bani din buzunar) prin care tu îţi afişezi imaginea ta publicului.. cum ţi-oi afişa-o acum.
  3. nu există un 3 sau poate că da: poţi părăsi reţeaua socială oricând dacă nu-ţi convine ceva.

În altă ordine de idei, schimbările ce vin sunt foarte bune. Prin ele înţeleg că Facebook vrea să arate mai organizat, mai uşor de navigat pe el, în special prin aducerea designului ca cel de pe aplicaţia de smartphone/tabletă ca să-l înţeleagă mai toţi nepricepuţii. Graph Search este un pas înainte pentru Facebook, poate cea mai importantă modificare fiindcă prin ea ne va fi mult mai uşor să găsim oamenii cu care avem lucruri în comun, ori instituţii, branduri, locuri şi lista poate continua.

Următoarea modificare vine asupra profilului şi a fost anunţată mai dinainte de ultimele cele mai importante. Astfel, profilul mi se pare mai user-friendly, butoanele au o formă mult mai elegantă, iar cu acel nou meniu de profil, am impresia că intru pe un mini-website personal, ceea ce-mi place. Afişarea secţiunilor la “About” mi se pare puţin cam haotică, dar cu o organizare atentă se poate rezolva această problemă.

De noul Newsfeed nu vă mai zic nimic. Se va pune mare accent pe imagini, de acum vom comunica prin imagini mai mult decât prin scris. Consider că şi videoclipurile vor avea un avantaj precum şi distribuirile de pagini. De urmărit va fi mult mai uşor de făcut prin alegerea din meniul newsfeedului a ceea ce vrei să vezi în home. Bun, atât aici.

Lecţia de învăţat

Acum câteva zile am dat peste această pagină dedicată suporterilor F.C.Arges. Mi-a plăcut iniţiativa, iar cum eu sunt un fan al acestei echipe de mic, m-am alăturat cu un like. Ceea ce m-a surprins în mod plăcut a fost numărul mare de fani care dăduseră like la pagină. Chiar m-am mirat, deoarece pentru situaţia echipei locale din acest moment şi toate vorbele care se reduc la a discuta numai despre trecut şi cât de dobitoc este patronul actual, este ceva uriaş.

Prin aproximare, la acest moment, pagina are 3.685 de likes. Haideţi să luăm acest număr şi să-l analizăm. Ce-ar putea însemna peste 3000 şi jumătate de oameni? Tărăboi pentru refacerea echipei, bilete bune vândute la meciurile de acasă, pe scurt: oameni la stadion, oameni care să împingă echipa de la spate, oameni care să aibe ceva de spus. Ceea ce ori poate e prea devreme, dar discuţiile rămân numai în cadrul online. Se vorbeşte tot despre trecut, se vorbeşte tot despre patron, se roagă la Dumnezeu să se schimbe ceva, dar tot acolo rămâne.

Ce am dedus eu de aici: social media nu poate salva întotdeauna un lucru. Bine, eu încă mai sper că se va lua de acolo iniţiativa cumva şi se va face ceva în sensul salvării, aşa cum fac suporterii echipei U Cluj, care din acest punct de vedere, sunt de apreciat.

Cam asta a fost. Să nu ne mai plângem şi să vedem schimbările cu ochi buni atunci când sunt bune, să folosim cu cap ce avem de folosit şi să sperăm că în viitor mai multe persoane se vor trezi din beţia hi5 şi vor conştientiza puterea unei reţele sociale în ziua de astăzi.

 

0 Responses to " Facebook produce modificări şi să învăţăm o lecţie "

  1. Yamasha says:

    corect, foarte corect. bine ca in cazul asta exista alternativa…avem google+ si alte retele sociale. in caz ca lumea se satura de asta, avem unde migra… 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *