NBA și Bershka. Feșăn fără principii

By | Opinie

Despre asta n-am mai apucat eu să vorbesc. Daaar, ca să nu fiu și eu un „părerist de internet” obscur, țin să zic doar atât: nu vorbesc despre fashion.

Chiar dacă mă ocup indirect de zona asta de mai bine de doi ani încoace, nu vorbesc de fashion. Ci de niște principii cu care am fost crescut și care sunt prezente peste tot în jurul nostru zi de zi.

Prin urmare, care-i baiul, am primit în weekend o alertă de la aplicația Bershka (nu știu de ce încă o mai am în telefon) în care-mi spunea că a lansat colecție cu NBA.

Paranteză, sunt fan NBA. Ba chiar încep ușor să înclin către Sacremento și Nets, iar lumea mă ceartă că „ce echipe ți-ai ales băăă”. Mă rog, discuții, închid paranteza.

Curios din start, am zis uite bă o notificare chiar utilă în acest moment. Oricum nu aveam prea multe de făcut. O deschid și rămân prost în timp ce dau ușor scroll să trec prin „piesele vestimentare” prezentate.

Măi prieteni, dar nu se poate așa ceva, vorba unui filozof.

Ia priviți mai jos ca să vă faceți voi o idee.

Frumos, nu?

Acum, să nu ne dăm peste cap că Bershka nu-i cine știe ce mare brand. La fel ca H&M, Pull&Bear sau New Yorker, Bershka face fast fashion. Adică de consum pentru mase.

Și aici, totuși, e oful. Că acest fast fashion de regulă rupe orice barieră de autenticitate. Sunt, efectiv, la granița materialelor piratate. Avantajul și diferența, normal, e că au totuși niște acorduri de mărci semnate.

În fine.

Despre principii am zis că vreau să vorbesc. Cum, mă, nene să faci o asemenea colecție în care să arunci pe toate țoalele, toate siglele de cluburi din NBA care îți trec prin cap?

Sigur, în NBA nu sunt rivalități ca la fotbal. Adică nu de o asemenea amplitudine, doar că la fel ca în orice sport, fiecare club are:

  • autenticitate
  • farmec / carismă
  • principii și club ethic (way of work)

Toate astea duc către o identitate, un brand. În momentul în care iei brandul respectiv și-l arunci pe o haină cu alte 15 branduri, unele poate chiar rivale, ce poți să mai zici?

Sigur, colecția pare că merge în direcția de unitate, de toți împreună, dar tot mi se pare greu de digerat, cel puțin pentru un suporter NBA. Pentru un cineva căruia nu-i pasă, colecția poate să fie chiar super cool.

Nu poți să spui că Lakers și Bulls împart aceleași principii sau au același stil, aceiași fani, același scop. Sunt departe una de alta.

Sau să pui Knicks cu Oklahoma.

În orice caz, din punctul meu de vedere, mi se pare că se minimalizează grosolan identitatea și autenticitatea fiecărui club prin această colecție ce adună la grămadă tot ce se poate.

Nu pot să nu remarc că au făcut, totuși, o piesă cu un singur club: un hanorac cu Miami Heat, ceea ce face și mai dubioasă toată această colecție.

Sper să știți de urmează: tricouri cu McLaren și Ferrari, cu Mercedes și Racing Point (wink-wink) sau unul cu FCSB și CFR. Să placă la toată lumea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *