On trend: Newsletters

By | #SocialMedia

Ați văzut și voi? Ați primit vreun invite? Nu-i așa că-i plin newsfeedul?

Dar pe LinkedIn? Ați văzut ce e pe LinkedIn?! Ați văzut câți bani bagă Facebook în Bulletin?

De acum, orice SoMe poate deveni, lejer, și-un e-mail marketing manager.

Un singur cuvânt le răspunde tuturor, prieteni: newsletter. Newsletters everywhere.

În 2020 cuvântul de ordine în digital a fost podcast și acțiunea de podcasting. Cum am zis și-n acest articol, valul nu s-a încheiat încă. Doar s-a mai potolit, iar densitatea nu mai e atât de mare.

Anul acesta, în schimb, avem altceva. Ceva menționat anterior.

Și e un singur serviciu „to blame” pentru toată treaba asta: Substack. Această platformă de publishing care e aici chiar să mai șterpelească inclusiv din bloguri. Da, da, chiar așa.

Anterior acestei perioade agitate în publishing, newsletterele erau mai degrabă văzute ca niște anexe ale blogurilor. Niște bucăți extra prin care să dai, evident, extra de informație pentru cei mai fideli dintre cititori.

Altfel, ele mai puteau fi folosite și ca un mod de „transportare” al articolelor de pe blog în inbox.

Cu timpul, modurile de uz ale newsletterelor s-au diversificat. Au devenit mai concentrate, alături de un conținut standalone. Și unul foarte bun în multe cazuri.

Substack, cum am zis, e această platformă de newsletters la care orice publisher are acces în mod gratuit pentru content creation. Practic, faci cam ce faci și pe blog: scrii.

Iar dacă scrisul nu-ți ajunge, află că Substack îți oferă posibilitatea și de-ați muta / crea podcastul tău acolo.

Și dacă scrii bine sau ai un podcast interesant, lumea se abonează la al tău newsletter. Și dacă scrii bine și podcastul e mișto, iar ambele sunt la o calitate premium atunci poți cere un cost pentru produs.

Astfel cititorii te vor plăti pe bază de abonament, din care Substack îți va sustrage un procent.

Și, cum să vă zic, prieteni, m-a prins microbul. Nu că aș vrea neapărat să fac și eu un newsletter.

Am deja unul! Dar e doar la nivel de joacă și nu are o strategie în spate. Am vrut doar să văd cum se administrează.

Bine, pe lângă asta, m-am abonat la o groază de Substack-uri.

La început a fost Civilization-ul lui Viktor Kapra, apoi Newsletter pe legale de la Avocatoo, iar acum am ajuns să fiu abonat la atâtea încât nici nu le mai țin numărul.

Dar toate sunt extrem de interesante.

De ce aș mai urmări atâtea site-uri când pot avea toată informația de interes concentrată într-un newsletter?

Aflu despre trendurile de online și mai ales TikTok de la Embedded, citesc lucruri absolut fascinante prin Links I Would GChat…, acum m-am abonat și la Garbage Day (care nu e ceea ce pare), mai sunt abonat și la Katai.

I mean… se întâmplă, prieteni. Newsletterele au devenit sexy din nou și sunt o formă tot mai atrăgătoare de creare de conținut.

Și nu se rezumă totul doar la Substack. Cu Substack mi se pare doar că a devenit mai social, dar altfel sunt o tonă de newslettere mișto pe internetul ăsta.

Pur și simplu nici nu mai văd sensul să mai navighez bezmetic pe internet în căutarea noutăților. Le am deja în inbox și mă așteaptă în fiecare zi.

Rămân, totuși, niște diferențe între un newsletter și un blog.

Una ar fi de recurență & calitate, alta ar fi de intimitate. (1) Nu orice articol de blog poate fi implicit și-un subiect de newsletter. Ai mai mult de lucru în primul caz.

Și asta vine și din (2) intimitatea relației pe care o stabilești cu cititorii tăi. Tu le dai conținutul, ei îți dau adresa lor de e-mail.

E un schimb mai intim acolo de la care am așteptări mai mari, că doar nu degeaba ți-am făcut loc la mine în inbox.

EXCHANGE TIME: Ce newslettere urmărești? Hai să facem schimb!

on trend newsletters

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *