Să lucrezi cu Facebook e „minunat”

By | #SocialMedia

problema facebook

Mă tot bate gândul de o perioadă încoace să pornesc o serie de articole care să se intituleze „din viața unui social media manager” sau doar social media, ca să nu discriminăm pe nimeni.

Pentru că jobul ăsta este cu totul special și are câteva elemente care, dacă nu absurde, sunt cu totul „magice”.

Până mă voi hotărî dacă să pornesc seria asta sau nu, cel mai probabil ea va sta deja scrisă aici fără ca eu să-mi mai dau seama sau să pun, aiurea, presiune pe umerii mei.

Vorbim, în articolul ăsta, despre Facebook. Unul din principalele motive pentru care a apărut acest tip de job și pentru care astăzi majoritatea oamenilor de marketing îl aseamănă (complet eronat) cu ceea ce nu există (încă) în fișa postului ca fiind social media specialist.

Să lucrezi cu Facebook, până mai odinioară, era ceva destul de simplist. Aveai o pagină sau mai multe, pe care intrai și le administrai rând pe rând. În interiorul lor aveai tot ce îți trebuie: de la publishing tools până la community management și insights.

Ei bine, odată cu trecerea timpului și cu banii investiți în platforma asta, Mark McCopyPaste s-a gândit să investească și în zona asta dedicată businessurilor, că deh, dacă tot investesc oamenii în ea și din asta trăiește platforma, măcar să arate un minimum de interes.

Și minimum de interes a fost, prieteni.

Din 2015 încoace și-au făcut apariția rând pe rând aplicații ca Pages Manager, Creator Studio și Business Suite. Nu mai zic de Ads Manager & co.

În interiorul platformei, aceleași aplicații sunt zone ale site-ului. Suita business de la Facebook se află în orice pagină înregistrată ca business. Noi îi spunem Business Manager.

Numai că ce să vezi, în BM ai parte de niște chestii prin care îți poți administra 100% pagina (sau paginile dacă ești pe global). Dar ai și Creator Studio și ai și Business Suite care e această bucată ruptă din BM și simplificată. OMG just stop it already!

Din păcate, dar fără interes pentru Zuckie McStealingFace, majoritatea îmbunătățirilor aduse zonei ăsteia de page management nu a făcut altceva decât să ne ajute la îmbogățirea limbajului nostru licențios și-așa destul de creativ.

De la bugs de programare până la aiureala cu poți face asta din Creator Studio, dar o poți face și din Business Suite, dar cele două nu comunică între ele, dar vezi că mai ai și Business Manager până la completa lipsă de comunicare între zona de suport a Facebook și orice business (mai ales din est) cu interes la ei.

Totul a ieșit o ciorbă întreagă. Și dacă aveți impresia că astăzi, până să și programezi niște banale postări nu e time consuming, atunci felicitări și spor în continuare, sunteți unici.

De-a lungul acestui timp a trebuit să dau fel și fel de explicații clienților mei. Răspunsuri la întrebări precum:

  • de ce nu s-a postat postarea X? (când postarea X era programată, cu screenshot, să apară în ziua Y, la ora Z)
  • de ce nu ai răspuns la problema aia de community? (când messengerul de pages de la FB era non-responsive în anumite perioade de pe absolut nicio platformă – web or app)
  • de ce nu ai trimis postările acelea la amplificare? (pentru că FB mutase modul de preview al postărilor, dar uitase să anunțe pe toată lumea)
  • ce înseamnă distribution la posts? (o mizerie care practic nu-ți spune decât că trebuie să bagi bani mai mulți ca să le ai pe toate pe verde.. când de fapt alea sunt doar niște metrice de engagement care îți transportă postarea în mai multe screens)

Ca să nu mai zic de asta, care mi se pare de departe cea mai absurdă și idioată chestie lipsită de explicație din partea Facebook:

^Eroare în Creator Studio de fiecare dată când vrei să programezi o postare. Doar pe un cont, pe celelalte funcționează

Imaginați-vă eroarea asta când încercați să programați o postare în Creator Studio. Mai apoi, gândiți-vă că ele sunt parte dintr-un content calendar on-going și că trebuie să ajungă și la media în timp util pentru amplificare.

Mai apoi, te întrebi: ce fac? Păi mă duc în Business Suite, unde și de acolo poți programa postări, ca să rezolvi problema.

Superb, în Business Suite merge, hai că am rezolvat-o, îți spui. Dar stai, Business Suite nu-ți oferă link de preview la postare, ci preview în interiorul aplicației exclusiv. Great.

Dar cum rămâne cu Creator Studio? Sigur au apărut postările acolo și pot obține link de acolo. Yep, așa e, doar că…

Acest „We’re working to fix this.” ar trebui să fie imnul Facebook, cel puțin pe parte de business.

Nu doar că au futut tot ceea ce înseamnă democrație și free speech și își refuză cu înfumurare statutul în multe din jocurile murdare pe care le practică, dar nu sunt în stare nici măcar să ofere un serviciu pentru care să merite banii pe care îi investești.

Da, prieteni, să lucrezi cu Facebook e minunat, iar asta nici măcar nu putem să anticipăm în câte feluri de rău se mai poate schimba, căci la cum se joacă cu algoritmii și „inovarea”, nu putem decât să sperăm că the best is yet to come.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *