Social media newsweek #10

By | #SocialMedia

noutati social media

Resursele și noutățile de săptămâna asta din social media și digital vi le prezint în rândurile ce urmează. Așa cum v-am obișnuit.

Suntem acum la a zecea săptămână, așa că LA MULȚI ANI, NAȘULEE!

Să trecem la treabă că a fost și săptămâna asta una destul de încărcată.

Știți Botnet? E o rețea socială unde oamenii își fac cont numai ca să vadă cum e viața unui influencer în online. Practic, îți faci cont și orice postezi acolo primește sute de reacții instant de la tot felul de boți care simulează interacțiunea umană online.

Ei bine, Facebook a facut fix asta pe background. O rețea plină de boți care simulează interacțiunea și deciziile umane reale bazate pe machine learning, pentru ca Facebook să-și poată administra mai bine vulnerabilitățile din platformă. Boții ăștia fac de toate, de la a scrie discriminări și fake news, până la a căuta arme și droguri în platformă. Le fac în siguranță, pe background, iar Facebook monitorizează să vadă unde găsesc astfel de puncte slabe. Cam distopian.

Tot de la Facebook vine și acest nou insight care demonstrează, cel puțin în US, care sunt tipurile de content cele mai distribuite, precum și sursele lor. E foarte interesant și se pot trage niște concluzii de aici.

Dacă folosești Google Messages (pe Android), poți de acum să trimiți emojis, dar să și interacționezi cu unul. Yay.

Pe TikTok avem de acum un creator fund, adică un loc unde să poți susține financiar creatorii de conținut de pe platformă. Nu e inovativ, dar îi ține pe oamenii ăștia aproape.

Dacă te-au prins Messenger Rooms, unde stai până târziu și vorbeștii cu prietenii, iar ce vorbiți voi pare interesant, află că poți transmite live pe Facebook ce vorbiți voi de acum înainte.

Facebook testează un stil nou de pagină pentru creatorii de conținut, artiști și de ce nu, în viitor, pagini generale de Facebook. Like-ul se schimbă în Follow, fiindcă raționamentul din spate e că dacă dai like, oricum devii și un follower automat. Prin urmare, accentul cade pe numărul de Followers, pe butonul de Follow și veți mai vedea voi acolo câteva schimbări de design.

Profiturile făcute din publicitate de Twitter (ad-revenue) în acest trimestru sunt în scădere cu 23%. Motiv pentru care, boșii platformei iau în considerare un abonament stil Spotify. La modul, vrei Twitter clean și fără publicitate? Plătește un abonament pentru asta. Cică vor începe testele în acest an. Sunt sigur că se vor găsi și în România 10-20 de utilizatori care vor dori să plătească abonament, fiindcă acolo și-au găsit un „safe Heaven”.

Oamenii au urmărit mai mult Twitch în această perioadă cu ocazia pandemiei. Nici nu e de mirare. eSports au bubuit cât timp oamenii au fost închiși în casă. La fel și formele de entertainment ale creatorilor de conținut sau gameri. Nu mai zic, de exemplu, de NBA 2K Live, competiția care se desfășoară pe Twitch și YouTube și este varianta de gaming a NBA cu un premiu dat echipei câștigătoare de 215k$. E aproape o copie fidelă a competiției reale, cu tot cu studio, interviuri, analiză de meci etc.

Trecem la resurse.

Uite cum poți folosi căutarea în TikTok în mod profitabil, pentru a descoperi ultimele trenduri și a fi la curent cu ce se întâmplă și se consumă pe platformă.

Dacă ești un SM Manager al unui ONG, atunci găsești aici un articol important despre cum poți face o campanie în SM foarte bună.

Când vine vorba de conținut pe Instagram de la branduri, observ din păcate o obsesie a acestora să-și etaleze non-stop propriul conținut. Cred că o comunitate sănătoasă e aia care mai apare din când în când și pe profilul brandului pe care îl urmăresc. Adică UGC – user-generated content. Ăsta ar trebui să fie un pilon de comunicare acolo unde se poate. Detalii aici.

Ajungem la categoria extra.

Ai aici o ditamai poliloghia despre Libra, cryptomoneda de la Facebook.

HBO MAX, noul serviciu ultra-premium de la HBO (practic un HBO GO pe steroizi) și-a făcut o bază de 4.1 milioane de abonați în prima lună, în ciuda faptului că nu s-au folosit toate pârghiile de profitabilitate.


Asta e tot, prieteni. Ne auzim săptămâna viitoare.

Dacă ți-a plăcut articolul, te invit să te abonezi și vei fi primul care află, direct din inbox:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *