Social Media Newsweek #7

By | #SocialMedia

Salutare, social media ninja-specialist-manager-contributor-guru-wannabe-ii mei! Avem o nouă săptămână plină de noutăți și întâmplări din acest vast domeniu.

Cum ar fi despre faptul ca LinkedIn adaugă noi modalități de analiză a paginii tale de companie.

Sau Instagram, care testează ceva odios, dar e clar că miza lor acolo se îndreaptă: un screen complet dedicat story-urilor. Un fel de explorer tab, numai că vezi Stories de la oamenii pe care îi urmărești până înnebunești.

Într-un final, după multe întrebări și după multe lupte seculare care au durat o monopolizare, WhatsApp primește stickere animate și QR Codes ca tu să-i spui cuiva cu masca pe față follow me on Snapchat, ăsta WhatsApp și să-i arăți QR codul pentru scanare.

Și cam asta ar fi cu noutățile notabile, bineînțeles ne mutăm acum către tehnicități, finețuri ce țin de administrarea unei campanii, unde un SM se joacă din poignet.

Cum ar fi faptul că poți face o groază de chestii pe TikTok, da, numai că nu-i chiar așa. Doar unele campanii au succes. De asta băieții ăștia vin și vă ajută cu câțiva pași simpli, dar foarte buni, prin care puteți concepe o campanie pe TikTok cu ajutorul unui influencer sau personaj de brand.

Tot în materie de campanii, mai ales pentru shops, de la Facebook cu dedicație vine o nouă formă de audiență, anume cea care a facut o anumită acțiune pe site (în magazin). Practic, e remarketing, căci cele trei opțiuni de targetare sunt pentru oameni care au văzut produsele, oameni care le-au pus în coș sau care efectiv au cumpărat.

Nu știu dacă ați observat, dar în Creator Studio există un buton denumit Monetization. Dacă mergeți acolo, veți putea observa niște schimbări. Fan-subscription și acele Stars payment în live-streams au devenit disponibile. E clar că Facebook forjează din ce în ce mai tare în zona asta. Cu știrile și-a dat rateu, dar cu creatorii de conținut e puțin mai ușor. Sau cel puțin pare.

Gata, suficiente tehnicalități. Deja au plecat 100 de inși, ai mai rămas doar tu până în acest punct al articolului. Îți mulțumesc!

Așa că uite niște opinii și noutăți interesante, dar și amuzante pe alocuri:

Poate voiai să știi cam cât plătește Google către Apple ca să fie serviciul lor default de căutare. Și asta în UK. Undeva pe la 1,5 miliarde de dolari. No biggie. CNCD tocmai i-a amendat cu 10.000 de lei.

Twitch și Reddit banează contul lui Trump pentru hate speech. Și nu numai al lui, ci și al suporterilor lui, tot pentru discriminare. Cine credea? Aparent, idioții și oamenii cu IQ mic încep să vadă prețul lipsei educației. Nu poți veni în piața publică să debitezi idioțenii, c-o să fii pedepsit.

Ăsta cred că e articolul articolului. O opinie de bun simț care tot ce spune e să nu mai facem ads și campanii data driven după algoritmi. Gata. Nu știm ce urmează, emoționalul e la putere acum, conversațiile sunt importante. Nu poți să vii cu imagini cu mulți oameni laolaltă sau să propui să călătorești în locuri aiurea din lume în vacanță. Ho, stop a little.

Probabil că ați auzit de boicotul marilor companii asupra Facebook-ului. Practic, Zuck își ia un mic Zuck financiar. Și nimănui nu-i pare rău. Și dacă nimănui nu-i pare rău, atunci prietene chiar ai făcut ceva greșit în viața asta. Săptămâna ce vine vă mai pregătesc un articol pe tema asta.

Și finally, știrea bombă vine din India, unde indienii s-au supărat că se tot bat cu chinezii. Și chinezii îi tot bat și mna, război tacit, dar până la un punct. Așa că au banat 59 de aplicații chineze, inclusiv TikTok. Dacă piața din India nu ar fi atât de mare, aș mai fi făcut o glumă.


Asta e tot, prieteni. Ne auzim săptămâna viitoare.

Dacă ți-a plăcut articolul, te invit să te abonezi și vei fi primul care află, direct din inbox:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *